Vanguard News Network
VNN Media
VNN Digital Library
VNN Reader Mail
VNN Broadcasts

Old June 8th, 2019 #141
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
jewsign Onzin en twisten over een fabel.

Den Haag - De uitspraken van aanstaand senator Toine Beukering (Forum voor Democratie) over zijn motivatie om het leger in te gaan stuit op onbegrip. „Historisch onjuist”, noemt hoofdredacteur Esther Voet van het Nieuw Israëlietisch Weekblad de opmerkingen.



Oud-militair Beukering, die voorzitter van de senaat wil worden, legt vandaag in De Telegraaf uit waarom hij in dienst is gegaan. „Ik heb als klein jongetje een boekenkast vol gelezen over de Shoah. Ik ben altijd geintrigeerd geweest hoe dat toch kan. Dat de Joden - zo’n dapper strijdbaar volk - als makke lammetjes gewoon door de gaskamers werden gejaagd”, zegt het aanstaand Eerste Kamerlid. Hij heeft het echte antwoord nooit kunnen vinden, maar zegt wel: „Dat nooit meer. Daarom heb ik 40 jaar een uniform gedragen en ben ik over de hele wereld gereisd.”

Hoofdredacteur Esther Voet van het Nieuw Israëlietisch Weekblad (NIW) noemt de uitspraken van Toine Beukering „historisch onjuist”.

„Dat dit heeft kunnen gebeuren had niets te maken met Joden die als makke lammetjes naar de gaskamer gingen, maar met desinformatie, medewerking van de overheid en de Duitse vernietigingsmachine. De waarheid is dat er niet aan viel te ontkomen”, zegt Voet. „Het ligt veel genuanceerder.”

De NIW-hoofdredacteur kent Beukering als een vriend van het Joodse volk, maar stelt dat zijn opmerking binnen de Joodse gemeenschap niet zal worden begrepen. Voet: „Op zijn opmerking valt veel af te dingen. Juist van iemand die zich presenteert als kenner van de Shoah.”

Maria van Beurden Cahn, werkzaam bij het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies, reageert via Twitter op de uitspraken van Beukering. „Joden gingen niet als makke schapen. Er was verzet, overal. Gebrek aan kennis, educatie over Holocaust faalt.”

Bron.
 
Old June 12th, 2019 #142
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default Neo liberale/joods israel liefhebbende club met keppel/eierdop op komt niet aan de bak.

Forum ook in Zuid-Holland buiten provinciebestuur, formatie mislukt.



VVD-coryfee Wiegel was door Forum voor Democratie-voorman Baudet gevraagd om informateur te worden in Zuid-Holland. Vorige week besloot de combinatie ChristenUnie-SGP al om niet in een college te stappen met VVD, CDA en Forum voor Democratie.

Bron.
 
Old June 18th, 2019 #143
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Lightbulb Goedemorgen

En opeens ziet men het licht,eerst oproepen tot stemmen op..... om vervolgens te melden dat men er naast zat.Wel eerlijk en respectvol om het openlijk te melden,dat kan je spijtig genoeg niet van een ieder zeggen.

Fenixx voorkomt coalitie Zuid-Holland

Zo ziet de arrogantie van de macht er uit. Dat klopt, maar je breekt die macht niet door er deel van uit te gaan maken.

De politiek, en onze hele democratie is verworden tot een theater. Als de ene nep-oppositie partij afgedaan heeft, wordt de volgende opgericht



Meer van mijn gelijk hier te lezen.
 
Old August 6th, 2019 #144
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default

Nazi goud in de bossen van Nunspeet

NUNSPEET - Volgens een onderzoek dat Frits van Dam deed, ligt er mogelijk Nazi goud in de bossen van Nunspeet. "Uit mijn onderzoek blijkt dat er mogelijk 100 ton Nazi goud verborgen ligt in de bossen van Nunspeet. Duitse militairen hebben in oorlogstijd staven van 12,5 kilo goud om gesmolten in schijven van 50 kilo, en verborgen in gleuven in de grond. De gleuven werden getrokken in het bosgebied van Het Ronde Huis in Nunspeet. De Duitse militairen die gelegerd waren in Nunspeet hadden hiertoe de opdracht gekregen van het Duits Gezag. Bij Staatsbosbeheer is een aanvraag gedaan om dit Nazi goud te mogen opsporen in het bosgebied van Het Ronde Huis in Nunspeet. Mochten de gouden schijven van 50 kilo gevonden worden, dan is de goudwaarde thans, 34400 euro per kilo. Met 100 ton aan Nazi goud, kun je spreken van een aanzienlijk bedrag", aldus Frits van Dam.

Bron
 
Old August 25th, 2019 #145
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default Koosjer "nationalist" bekeerd na stelen vlag bij moskee

ROOSENDAAL/BREDA - Sint Willebrorder Thomas van O. heeft zijn lidmaatschap van de koosjer actiegroep Identitair Verzet opgezegd en afstand genomen van de club. De man deed dat nadat hij was opgepakt voor het stelen van twee vlaggen bij de Turkse Yesil Moskee in Roosendaal.

Van O. heeft nadat hij werd gepakt open kaart gespeeld en is in gesprek gegaan met twee vertegenwoordigers van de moskee. Dat gesprek bleek veel begrip te kweken, zei Van O. ,,Een verbazingwekkend goed gesprek gehad eigenlijk'', zei hij tegen de politierechter. ,,We zaten met heel veel dingen op één lijn. Het leverde nieuwe inzichten op. Ik heb nu ook een keer echt gesproken met moslims. Het viel me niet tegen.''

Als gevolg van het gesprek heeft hij in elk geval zijn lidmaatschap opgezegd en heeft hij afstand genomen van de koosjer groepering, vertelde hij in de rechtbank. Daarnaast, zo vertelde zijn advocaat Jan Wanrooij, heeft Van O. een fors bedrag gestort op de rekening van een stichting die hulp biedt aan Syrische vluchtelingen.

Ik hoor dat het gesprek heel zinvol is geweest en misschien nog wel belangrijker qua ontwikkeling en geestelijke groei, dan wat er uit deze strafzaak komt'', oordeelde de politierechter. Die volgde de strafeis van de officier van justitie.

Van O. wordt daardoor wel veroordeeld, maar krijgt geen straf.

Bron BD
 
Old September 5th, 2019 #146
alex revision
Senior Member
 
alex revision's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 27,577
Default

Nog 27 Nederlanders ontvangen ‘Hitlerpensioen’

Hoogte nazi-pensioenen bekend

5 september 2019

Vanuit Duitsland ontvangen maandelijks zo’n tweeduizend mensen over de hele wereld een pensioen, omdat men tijdens de Tweede Wereldoorlog dienst heeft gedaan in het Duitse leger. Uit berichtgeving van de Belgische krant De Morgen blijkt dat het maandelijks uitgekeerde bedrag een stuk hoger ligt dan aanvankelijk gedacht.

https://historiek.net/nog-27-nederla...nsioen/124876/
 
Old September 8th, 2019 #147
alex revision
Senior Member
 
alex revision's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 27,577
Default

Burgemeester van Den-Haag ziet geen reden neonazi-demonstratie in Den Haag te verbieden.

8 september 2019

De burgemeester van Den Haag, Pauline Krikke, ziet geen reden om de voor 28 september aangekondigde demonstratie van neonazi-groep Racial Volunteer Force te verbieden.

De neonazi groep, die Adolf Hitler als zijn “fuhrer” ziet, is van plan voor de Israelische ambassade te demonstreren vanwege de “schimmige omgang van de zionistische lobby”, inclusief de anti-moslimwetgever Geert Wilders, die ze een ​​”zionistisch varken” noemen.

https://www.joods.nl/2019/09/burgeme...-te-verbieden/
 
Old September 9th, 2019 #148
alex revision
Senior Member
 
alex revision's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 27,577
Default

Tine van de Weyer ontwerpt Holocaust monument

9 september 2019

De Tilburgse kunstenares Tine van de Weyer is gekozen om het Holocaustmonument te ontwerpen ter nagedachtenis aan de 170 Joodse Tilburgers die in WOII zijn omgekomen. Het beeld komt te staan in het Vrijheidspark en de onthulling zal half april 2020 plaats vinden. In april 2020 zijn ook de activiteiten die te maken hebben met de bevrijding van Tilburg, dan 75 jaar geleden.

Tine van de Weyer reageert enthousiast op haar uitverkiezing: "Ik was natuurlijk enorm verrast dat de keuze op mijn ontwerp was gevallen. Ofschoon ik tijdens de presentatie wel al merkte dat de commissie er met enthousiasme naar keek. Maar als je dan gebeld wordt is het toch van waauw… wat een enorme eer, de kroon op het werk."

https://www.tilburgers.nl/tine-van-d...aust-monument/
 
Old September 11th, 2019 #149
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default Bevorderen LHBTI gekte vanaf nu verplicht in mbo

Alle scholen in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) zijn vanaf maandag 9 september verplicht om LHBTI-acceptatie te bevorderen, dat meldt COC Nederland.

“Dit is heel goed nieuws voor LHBTI-leerlingen in het mbo”, reageert COC-voorzitter Astrid Oosenbrug. “Zij krijgen relatief vaak te maken met pesterijen en andere nare reacties. Alle mbo-scholen moeten daar nu mee aan de slag, ze zijn voortaan verplicht om werk te maken van acceptatie. Dat onze jarenlange inzet tot dit resultaat leidt is gewoon super.”

Regenboog Stembusakkoord

Het bevorderen van LHBTI-acceptatie op scholen was onderdeel van het Regenboog Stembusakkoord. Met dat akkoord deden lijsttrekkers en vertegenwoordigers van acht politieke partijen in 2017 beloftes aan de LHBTQ-gemeenschap.

Vervolgens drong SP-kamerlid Jasper van Dijk in 2017 met een motie aan op de uitvoering van de belofte uit het Regenboogakkoord. Minister Van Engelshoven (Onderwijs, Emancipatie) stelde de regeling op die nu in werking treedt.

 
Old September 12th, 2019 #150
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default

Slob stuurt inspectie terug naar islamitische scholen

De onderwijsinspectie gaat onderzoeken of islamitische scholen die zijn aangesloten bij de scholenkoepel ISBO over de schreef gaan. Nieuwsuur en NRC meldden gisteren dat de scholen een lesboek gebruiken waarin staat dat jongens en meisjes elkaar niet mogen aankijken en dat Allah homoseksualiteit veroordeelt.

Minister Slob (Basis- en Voortgezet Onderwijs) is hiervan geschrokken. "Het gaat om door de overheid bekostigde scholen", zegt hij. Hij wil dat de inspectie gaat kijken of de scholen wel genoeg doen aan burgerschaponderwijs "waar ook bij hoort dat je genoeg respect hebt voor andersdenkenden"

Bron NOS



 
Old September 12th, 2019 #151
Ray Allan
Senior Member
 
Join Date: May 2014
Posts: 15,123
jewsign

Slob is a good name for this jew-tool. Or is this individual an actual jew?
__________________
"Military men are dumb, stupid animals to be used as pawns for foreign policy."

--Henry A. Kissinger, jewish politician and advisor
 
Old September 12th, 2019 #152
T.Garrett
Banned
 
Join Date: Dec 2003
Location: TriState
Posts: 7,208
jewsign Met een naam als Arie Slob ...

Arie Slob is geen jood?
 
Old September 13th, 2019 #153
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default

Arie Slob is geen jood,hij is van de Christenunie.

Hierbij enige betekenissen van het woord slob in het Nederlands ; sloeber; schooier; sloddervos; slons; slodder; slodderkous; proleet; hork; lomperd; vlegel; kinkel; smeerlap; zwijn; viezerik.

Quote:
Slobs partij, de ChristenUnie, stelt zich vanouds solidair op met Israël. Maar dat is iets anders dan kritiekloos, zegt Slob. "André Rouvoet heeft eens gezegd: een vriend van Israël moet ook kritiek kunnen leveren. Daar ben ik het nog steeds mee eens. Maar als het gaat om Gaza, is het wat mij betreft evident dat het ingrijpen van Israël te rechtvaardigen is."

http://eindpunt.blogspot.com/2011/05...extremist.html
 
Old September 17th, 2019 #154
alex revision
Senior Member
 
alex revision's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 27,577
Default

Pieten landelijke intocht niet helemaal zwart

De NTR heeft met de gemeente Apeldoorn afgestemd dat bij de landelijke intocht van Sinterklaas uitsluitend roetveegpieten zullen worden ingezet die niet volledig zwart geschminkt zijn.

De NTR heeft in 2014 de roetveegpiet geïntroduceerd en het aantal volledig zwart geschminkte Pieten geleidelijk afgebouwd.

De landelijke intocht van Sinterklaas vindt plaats op zaterdag 16 november en is te zien op NPO Zapp/NPO 3 vanaf 12.00 uur.

Ook in Het Sinterklaasjournaal zullen uitsluitend roetveegpieten te zien zijn die niet volledig zwart geschminkt zijn. Het Sinterklaasjournaal is vanaf maandag 11 november dagelijks te zien om 18.00 uur op NPO Zapp/NPO 3.

https://www.ntr.nl/site/nieuws/Piete...t/405/#content
 
Old September 18th, 2019 #155
T.Garrett
Banned
 
Join Date: Dec 2003
Location: TriState
Posts: 7,208
Talking zwart Piet

Zwart Piet is mijn favoriete nigger.

Ik heb een gazon jockey die eruit ziet als zwart Piet in de voorkant van mijn huis met een licht, zodat hij kan worden gezien in de nacht door iedereen.

Kom voor hem niggers! Ik wacht!

Last edited by T.Garrett; September 18th, 2019 at 03:10 AM.
 
Old September 19th, 2019 #156
alex revision
Senior Member
 
alex revision's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 27,577
Default

Expositie over nazikunst in Den Bosch loopt storm

Sep 17, 2019

De tentoonstelling over nazikunst in het Design Museum in Den Bosch is de eerste tien dagen uitverkocht geweest. De kaartjes voor de omstreden expositie over design in het Derde Rijk vliegen de toonbank over. Er zijn nu al 10.000 kaarten verkocht.

https://nos.nl/artikel/2302311-expos...opt-storm.html
 
Old September 21st, 2019 #157
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default

Quote:
Originally Posted by T.Garrett View Post
Zwart Piet is mijn favoriete nigger.

Ik heb een gazon jockey die eruit ziet als zwart Piet in de voorkant van mijn huis met een licht, zodat hij kan worden gezien in de nacht door iedereen.

Kom voor hem niggers! Ik wacht!
De nodige nikkers en hun linkse gevolg zijn alweer begonnen om dit stukje traditie af te breken.Ik denk dat we dat gespuis geen aandacht moeten geven/geen podium voor klaag nikkers.Gewoon onze eigen gang gaan en wat op onze weg komt keihard te niet doen.

 
Old September 25th, 2019 #158
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default

ChristenUnie wil straf voor jodenhaat op NPO Radio 1

Regeringspartij ChristenUnie vindt dat de jodenhaat die dinsdagochtend op NPO Radio 1 te horen was, bestraft moet worden. Fractievoorzitter Gert-Jan Segers is verbolgen dat een beller acht minuten lang ‘antisemitisch gif’ mocht spuien.

Hij verwijst naar uitspraken als 'geldgierig Jodengespuis moet uitgeroeid worden.'

Ene Mario zei onder meer dat ‘geldgierig Jodengespuis’ overal ter wereld uitgeroeid zou moeten worden



Gert-Jan Segers

Bron AD
 
Old September 27th, 2019 #159
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default moslims,joden,christenen,.......een pot nat.

Joodse en islamitische clubs tegen verbod op onverdoofd slachten



Kenners, belanghebbenden en betrokkenen probeerden de landbouwcommissie van de Tweede Kamer woensdag mee te nemen in hun betogen rond het wetsvoorstel wat een totaalverbod op onbedwelmde slacht moet regelen. Het voorstel is de tweede poging van Marianne Thieme (PvdD) om de bestaande uitzondering voor de rituele slacht om dieren niet te hoeven bedwelmen volledig te verbieden.

Vertegenwoordigers van religieuze organisaties spraken zich uit tegen de aanpassing van de wet. Hanneke Gelderblom-Lankhout, vertegenwoordiger van het Overlegorgaan Joden, Christenen en Moslims, sprak van „misleidend woordgebruik.” Volgens het voormalig D66-Eerste Kamerlid betekent verdoven „een kogel of een pin door je kop.” Verder zou uit beelden blijken dat „sommige dieren tot tegen het plafond springen van angst of doodsnood” bij bedwelming. Steunt het wetsvoorstel op argumenten of op sentimenten?, hield ze de commissie voor.

Grens

Rasit Bal van het contactorgaan Moslims en Overheid pleitte ervoor dat er minstens tien jaar met het ”Convenant onbedwelmd slachten volgens religieuze riten” wordt gewerkt. Michael Bloemendal van de Joodse Gemeente Amsterdam stelde dat het verantwoordelijke rabbinaat bij het convenant „tot de grens van wat joods-religieus mogelijk is gegaan.”

De waarde van het convenant bleek een van de geschilpunten. Waar het voor de een product is van het Nederlandse poldermodel, is er volgens een ander alsnog sprake van onnodig dierenleed. Een van de afspraken uit het convenant is dat dieren veertig seconden na de halssnede buiten bewustzijn moeten zijn. Is dat niet het geval, dan moet alsnog bedwelming plaatsvinden. William Moorlag (PvdA) noemde het convenant „een wankele balans.”

Bal legde uit dat het voor de bestempeling ”halal” belangrijk is dat halssnede de doodsoorzaak is. Bedwelming is daarmee niet acceptabel, maar elektronarcose is waarschijnlijk wel aanvaardbaar, zei hij.

Verstikkingsgevoel

„Kamerleden, doet u met me mee, en denk u eens in: u bent een rund in het slachthuis”, zei Karin Reidinga, tot voor kort werkzaam bij de NVWA. Daarna volgde de gang in het slachthuis, de halssnede, het pijngevoel, het verstikkingsgevoel. „En dan, na 40 seconden, wordt er eindelijk ingegrepen en wordt u bedwelmd. Dit is hoe dierenartsen onbedwelmd slachten zien”, sprak ze namens de organisatie Caring Vets. Ook de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde sprak zich uit tegen onbedwelmd slachten.

Olifant

„We moeten ervoor waken dat we niet van een mug een olifant maken”, zei Abdelfatteh Ali-Salah van Halal Correct. Volgens hem betreft de onverdoofde slacht ruwweg 0,1 procent of een op de 800 geslachte dieren in Nederland.

Ook de aanwezige rechtsgeleerden werden het onderling niet eens. Volgens meerderen van hen deugt het wetsvoorstel niet. Ook de Raad van State toonde zich eerder kritisch, en adviseerde heroverweging van het wetsvoorstel.

Janneke Vink, verbonden aan de Universiteit Leiden en de Open Universiteit, stelde dat het ethische aspect in het dossier onderbelicht dreigt te raken. „Jaarlijks wordt 67.000 keer zo’n pijngevoelig dier de keel doorgesneden, waarna deze op gruwelijke wijze aan bloedverstikking sterft. Dat is moreel gezien een zeer zwaarwegend belang.”

De Jordaanse prinses Alia bint Hussein, ook een van de sprekers, gaf de Kamerleden via Skype mee dat er „niets onislamitisch” aan bedwelmen is. „In mijn optiek is verplicht bedwelmen een fantastisch iets, omdat het zou verzekeren dat de dieren sterven zonder zich bewust te zijn van de pijn ervan.” Volgens de prinses komen de bedenkingen uit islamitische hoek voort uit een tekort aan informatie of misleiding over wat er precies gebeurt. DENK-Kamerlid Ozturk wilde van de prinses weten of ze zich ervan bewust is dat ze „min of meer wordt gebruikt” door de Partij voor de Dieren. De prinses ging daar niet op in.

De slagingskans van het wetsvoorstel hangt vooral af van de positie die VVD, PvdA, D66 en GroenLinks zullen innemen. Die partijen steunden in 2011, op enkele Kamerleden van de PvdA na, het voorstel in de Tweede Kamer. In de Eerste Kamer was het in 2012 juist andersom, en stemden alleen nog enkele GroenLinks-senatoren voor. De wet sneuvelde vervolgens.

DENK, een nieuwkomer ten opzichte van de behandeling van het vorige wetsvoorstel, toonde zich tegenstander van stoppen van de uitzondering voor rituele slacht. Jaco Geurts (CDA) zei dat hij recent nog heeft gezien hoe een rituele slacht eraan toegaat. „Dat heeft mij verder gesterkt, zo ver ik daar niet gesterkt in was, om het wetsvoorstel van de Partij voor de Dieren totaal niet te willen steunen.”

Bron refdagblad

Caring Veterinarian veearts Reidinga beschrijft de gruweldood middels rituëel slachten (video)

http://alfredvierling.com/?p=5351
 
Old September 27th, 2019 #160
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default Op joodse scholen word een soortgelijk iets vermeld.

Onderzoekers: ’School Utrechtse moskee lijkt op sekte’



UTRECHT - Het onderwijs dat de Utrechtse AlFitrah-moskee aan kinderen geeft, heeft sektarische trekken. De wereld wordt strak ingedeeld in ’halal’ (toegestaan) of ’haram’ (verboden).

Kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar leren dat ze afstand moeten houden van alles wat niet-islamitisch is en dat ze zelfs ouders, familieleden of vrienden moeten corrigeren als die andersdenkend zijn. Deelnemen aan pretjes op een reguliere school, zoals schoolreisjes en Sinterklaas, wordt actief ontmoedigd.

Bron Telegraaf
 
Reply

Share


Thread
Display Modes


All times are GMT -5. The time now is 01:09 AM.
Page generated in 0.14137 seconds.