Vanguard News Network
VNN Media
VNN Digital Library
VNN Reader Mail
VNN Broadcasts

Old January 11th, 2019 #1
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Thumbs up Bloemenmeisje Izis (4) ontroert met bosjes voor ‘opa en omaatjes’

‘Mama, wat doen ze eigenlijk met die bloemen die over datum zijn?’ Bij elk bezoekje aan de Albert Heijn stelde de vierjarige Izis uit Eindhoven dezelfde vraag aan haar moeder Laurie Sieben.

,,Die gooien ze denk ik weg, antwoordde ik dan. Maar ja, zo'n kleine gaat daar natuurlijk over nadenken. Op een gegeven moment zegt ze: ‘waarom nemen wij die bloemen dan niet mee? Dan geven we ze aan de oudjes in onze buurt.’ Tja, daar had ik dus zelf niet aan gedacht maar toen ik het de bedrijfsleider van de Albert Heijn vertelde, vond die het ook een goed idee.”

Bosjes bloemen

Dat was een paar weken geleden en inmiddels maakt Izis een paar keer per week een rondje door de wijk Schuttersbosch waar ze woont. ‘Hey bloemenmeiske’, roept een wandelaar als Izis hem op haar bakfietsje passeert. Op weg naar het volgende adres om een bosje bloemen te bezorgen. Met haar moeder in het kielzog belt ze aan om de rozen, tulpen of andere bloemen een betere bestemming dan de afvalbak van de supermarkt te geven.

,,Het is prachtig hoe de mensen reageren als er zo'n prulleke met een bos bloemen voor de deur staat”, vertelt Laurie. ,,Die bloemen zijn leuk maar omdat hier vooral veel oudere mensen wonen, zijn ze vaak al blij dat ze bezoek krijgen. Izis is voor sommige de enige die ze zien op zo'n dag en ja, dan ben je dus ook niet zo weer weg. Een snoepje hier, ijsje daar en kom gezellig even binnen voor een praatje. Een rondje bloemen bezorgen kost al snel twee uur tijd maar ik vind het geweldig. Ik ben nogal een emotioneel type dus sta geregeld met tranen in de ogen te kijken.”



Bijzonder

Ook Ans van Kooten (63) is vandaag aan de beurt voor een bosje tulpen. ,,Ik wist niet wat ik meemaakte toen ze voor het eerst voor de deur stond. Zo’n klein meiske en dan over dit soort dingen nadenken. Dat is toch wel heel bijzonder. Dat ze het anders weggooien is natuurlijk doodzonde. Ik heb bij Albert Heijn ook wel eens gevraagd of ik iets mee mocht nemen wat over datum was, maar dat kreeg ik niet voor elkaar.”

Izis wel. ,,Gisteren weer dertien emmers bloemen", verzucht haar moeder. Achterin de auto gaan ze mee naar huis waar Izis ze samen met Laurie herschikt tot mooie boeketjes. En vooral veel verhalen vertelt. Dat ze tot tien kan tellen in het Chinees. En ook in het Koreaans, Spaans en nog veel meer talen. En owja, dat ze met het paard naar de friettent is geweest en ook heel erg gek is op poppen. Vooral poppen met een zachte buik. Gelukkig maar is er nog tijd om lekker te spelen, ze is tenslotte pas vier.



https://www.ad.nl/binnenland/bloemen...tjes~a80ce7f0/
 
Old January 11th, 2019 #2
Hellraiser
Junior Member
 
Hellraiser's Avatar
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 68
Default

Vanwaar deze post ?
 
Old January 12th, 2019 #3
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default

Quote:
Originally Posted by Hellraiser View Post
Vanwaar deze post ?
Omdat ik het prachtig vind hoe deze zeer kleine meid over zaken denkt,en haar moeder daar voor open staat en aan meewerkt.Dit in tegenstelling tot ouders die hun kinderen gebruiken voor ziekelijke zaken.







 
Old January 13th, 2019 #4
Hellraiser
Junior Member
 
Hellraiser's Avatar
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 68
Default

Snap. Vond het een wat vreemde post tussen al de andere posts hier dus vandaar de vraag,maar het is duidelijk nu
 
Old January 13th, 2019 #5
Frederik
Junior Member
 
Frederik's Avatar
 
Join Date: Dec 2018
Location: Die wacht am Rhein
Posts: 42
Default

Een prima actie van dit jonge meisje.
 
Reply

Share


Thread
Display Modes


All times are GMT -5. The time now is 06:04 PM.
Page generated in 0.04408 seconds.